سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین عصاره‌های گیاهی برای شاد بودن و رفع اضطراب


 

  • بهترین عصاره‌های گیاهی برای شاد بودن و رفع اضطراب

    915677

    19 مهر 1398 - 02:53

    4054 

    برترین‌ها: همه می‌دانند که عصاره‌های گیاهی در ماساژ کاربرد دارند و در آرام کردن اعصاب موثرند. اما عصاره‌های گیاهی خیلی بیش از آنچه فکر می‌کنید کاربرد دارند.

    در واقع وقتی صحبت از تاثیر بر اعصاب می‌شود، عصاره‌های گیاهی ابزار‌های مهمی به شمار می‌روند. آروماتراپی فقط ریلکس‌تان نمی‌کند؛ بلکه می‌تواند شما را شادتر و باانرژی‌تر نیز کرده و اعتماد بنفس‌تان را افزایش بدهد. ضمنا عصاره‌های گیاهی که برای تسکین اضطراب و پاکسازی روح به کار می‌روند می‌توانند انرژی منفی را از جسم و ذهن و محیط تان دور کنند.

    در این مطلب با ما باشید تا بهترین عصاره‌های گیاهی برای پاکسازی روح و محیط تان را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم کدام عصاره‌ها می‌توانند کمک‌تان کنند به هدف‌های‌تان برسید و تندرستی‌تان را تضمین کنید.

    آروماتراپی و کاهش اضطراب

    همه‌ی ما گهگاه دچار اضطراب می‌شویم و طی این زمان‌ها تا حدود زیادی تعادل روحی‌مان را از دست می‌دهیم. هر چند عصاره‌های گیاهی جایگزینی برای درمان‌های رایج نیستند، اما می‌توانند مکملی برای رویکرد‌های درمانی باشند و کمک کنند سطوحی از اضطراب که خیلی زیاد نیستند درمان شوند.

    راه‌های متنوعی برای استفاده از این عصاره‌های گیاهی وجود دارد؛ بنابراین همیشه قبل از اینکه عصاره‌ی خاصی را انتخاب کنید، ببینید کدام شیوه را ترجیح می‌دهید. شما می‌توانید شمع‌هایی بخرید که حاوی عصاره‌های بخصوصی هستند، می‌توانید خودتان در خانه چند عصاره را ترکیب کنید و یا اینکه می‌توانید عطر‌هایی که از عصاره‌های خاصی تهیه شده‌اند را به نقاط نبض‌تان بزنید (مثلا به مچ دست‌ها و پایین گردن).

    برخی از افراد دستمال‌های آغشته به عصاره‌های گیاهی را با خود دارند تا هر وقت در شرایط استرس برانگیز قرار گرفتند آن را بو بکشند و عده‌ای نیز در اتاق خواب خود از عصاره‌های گیاهی استفاده می‌کنند تا خوابی راحت‌تر داشته باشند. هر چند بیشتر این عصاره‌ها بی‌ضررند، اما همیشه برچسب روی محصول را بخوانید تا به روشی سالم‌تر از آن استفاده کنید (مخصوصا اگر قرار است آن را روی پوست‌تان بزنید).

    عصاره‌های گیاهی برای اضطراب و افزایش شادی

    همه‌ی عصاره‌هایی که به شما توصیه می‌کنیم این ویژگی مشترک را دارند که اضطراب‌تان را تسکین می‌دهند، شادتان می‌کنند و به طریقی انرژی منفی را از شما دور می‌نمایند؛ بنابراین اگر احساس افسردگی، اضطراب، دلشوره و یا ناراحتی در خانه خودتان دارید می‌توانید از این عصاره‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقدار کمی از هر عصاره بخرید، چون معمولا تا زمانی که عصاره‌ها را امتحان نکنیم نمی‌دانیم کدام عصاره بهترین تاثیر را روی ما دارد.

    اگر بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می‌کنید حتما پیش از اینکه عصاره‌ی خاصی را به کار ببرید اول با پزشک‌تان مشورت کنید و دستورات لازم را از او بگیرید.

    اسطوخودوس

    بهترین عصاره‌های گیاهی برای شاد بودن و رفع اضطراب و انرژی منفی

    اسطوخودوس به عنوان یکی از بهترین عصاره‌های گیاهی برای اضطراب شهرت دارد. عصاره اسطوخودوس زرد کم رنگ بوده و رایحه‌ای با شیرینی ملایم دارد که تقریبا مورد پسند همه است. می‌توانید از عصاره اسطوخودوس برای تقویت احساس آرامش و ریلکسیشن بدن وقتی که استرس دارید استفاده کنید. گفته می‌شود که اسطوخودوس برای رفع بیخوابی نیز مفید است. بوی خوش اسطوخودوس وقتی که تحت تنش هستید کمک‌تان می‌کند آرام شوید و افکارتان را سروسامان بدهید. سوزاندن شمع اسطوخودوس می‌تواند طی تمرینات مدیتیشن به بهبود تمرکزتان کمک کند.

    گُل سرخ

    عصاره گل سرخ رایحه‌ای سبُک و شیرین دارد و گفته می‌شود وقتی که حال و حوصله ندارید، اعتماد بنفس‌تان را افزایش می‌دهد. وقتی حادثه‌ی منفی و شوکه کننده‌ای در زندگی روی می‌دهد، عصاره گل سرخ می‌تواند به تسکین تنش‌تان کمک زیادی بکند. ضمنا عصاره گل سرخ، حس شادی و تندرستی را تقویت می‌کند. همه‌ی کارشناسان آروماتراپی عقیده دارند که عصاره گل سرخ شهوت آور است و می‌تواند در روتین مراقبت از پوست نیز قرار بگیرد.

    علف ویتور (خس خس)

    علف ویتور رایحه‌ای خوشایند و خاک مانند دارد و می‌تواند انرژی منفی را از شما و محیط تان دور کند. در مورد درمان خلق و خوی بد، علف ویتور در کاهش احساس خشم و عصبانیت بسیار موثر است. این گیاه می‌تواند افکارتان را جمع و جور کرده و حس خوبی به شما بدهد. خیلی از افراد ادعا می‌کنند علف ویتور به کاهش انرژی اضطرابی کمک می‌کند. یعنی مانند اسطوخودوس کمک‌تان می‌کند خواب راحت‌تری داشته باشید.

    گیاه زیره

    بهترین عصاره‌های گیاهی برای شاد بودن و رفع اضطراب و انرژی منفی

    عصاره گیاه زیره یکی از عصاره‌هایی است که شهرت کمی دارد، اما تاثیرات آن قابل توجه است. عصاره زیره تا حدودی تند است و عده‌ای می‌گویند بسیار آرامشبخش است. گیاه زیره طی زمان‌هایی که احساس می‌کنید ذهن‌تان خسته و آشفته است توصیه می‌شود. عصاره زیره انرژی و اشتیاق‌تان را افزایش می‌دهد، در نتیجه احساس شادابی خواهید کرد. عصاره گیاه زیره می‌تواند راهکاری برای کاهش تنش و ناهماهنگی باشد، چه در محیط خانه و چه بین دو نفر. مثلا استفاده از عصاره زیره نزدیک تختخواب‌تان ممکن است به شما کمک کند اختلاف‌تان با همسرتان را رفع و رجوع کنید!

    عصاره پرتقال

    عصاره پرتقال باید در صدر لیست عصاره‌های شادی بخش قرار بگیرد. هرچند مکانیسم عملکرد عصاره پرتقال هنوز مشخص نیست، اما خیلی از کارشناسان عقیده دارند عصاره پرتقال، سروتونین را افزایش می‌دهد که یک پیام رسان حال خوب کُن است. عصاره پرتقال برای درمان کمبود انرژی عالی است و می‌تواند به شما انگیزه و روحیه بدهد. ضمنا وقتی روی چیزی کار می‌کنید که نیاز به خلاقیت دارد می‌توانید از عصاره پرتقال در اطراف خود استفاده کنید یا وقتی که مجبورید کار سخت و خسته کننده‌ای را انجام بدهید.

    رُزماری

    عصاره رزماری برای درمان خستگی مفید بوده و به طور کلی روحیه را در زمان‌های اندوه و افسردگی تقویت می‌کند. عصاره رزماری برای دفع انرژی منفی بسیار خوب است و می‌تواند دقت و تمرکز را بالا ببرد. مطالعاتی که در مورد تاثیرات رزماری بر مغز در حال انجام است نشان می‌دهد عصاره رزماری به شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری را به ذهن بسپارید و میزان کلی کورتیزول را کاهش بدهید (هورمون استرس). استفاده از برگ‌های رزماری در آشپزی نیز شیوه‌ی خوبی برای بهره بردن از خواص آن است.

    وانیل

    بهترین عصاره‌های گیاهی برای شاد بودن و رفع اضطراب و انرژی منفی

    وانیل لذیذ و شیرین است و تعجبی ندارد که بوی آن نیز می‌تواند حس منفی را از وجودتان دور کند. اگر به دنبال عصاره‌ای برای تسکین نوسانات خلقی و بهتر شدن حال‌تان هستید، وانیل می‌تواند فورا این کار را برای‌تان انجام بدهد. عصاره وانیل برای غلبه بر استرس و اضطراب مفید است.

    بابونه

    بابونه یکی از معروف‌ترین راهکار‌های گیاهی برای درمان بیخوابی است. بابونه می‌تواند باعث خوابی عمیق و راحت شود و به همین دلیل خیلی از افراد قبل از خواب چای بابونه می‌نوشند. اما عصاره بابونه شهرت کمتری دارد، ولی در واقع برای تسکین اندوه مفید است. اگر بی‌حس و حال بودن‌تان مربوط به احساس تنهایی‌تان است، عصاره بابونه برای‌تان خوب است. خیلی از افراد ادعا می‌کنند بعد از استنشاق بوی بابونه احساس می‌کنند دوباره شارژ شده‌اند. عصاره بابونه نیز مانند عصاره گل سرخ در مراقبت از پوست نیز موثر است و به داشتن پوستی سالم و نرم و شفاف کمک می‌کند. ضمنا بابونه می‌تواند به محو شدن جای زخم کمک کند.

    منبع: thelawofattraction




زایمان طبیعی در آب، بدون درد؟


 

  • زایمان طبیعی در آب، بدون درد؟

    110085

    29 مهر 1398 - 16:06

    79144 

    برترین‌ها: وقتی صحبت از زایمان می‌شود، ذهن بسیاری از زنان به سمت سزارین می‌رود، در حالی‌که تجربه زایمان طبیعی و فواید آن آنقدر زیاد است که بسیاری از زنان حاضر هستند، درد‌های شدید را هم تحمل کنند، اما انواع دیگری از زایمان نیز وجود دارد که ضمن طبیعی بودن، در تسکین درد زایمان و کنترل آن بسیار موثرند. شیوه‌هایی که با افزایش آرامش و ریلکسی مادر به زایمان راحت‌تر او کمک می‌کند. زایمان طبیعی در زیر آب یکی از این نمونه‌هاست که در سراسر جهان در مورد آن مطالعات دقیقی صورت گرفته و در کشورمان نیز طرفداران خاص خود را دارد.

    چرا زایمان طبیعی درآب؟

    به دنبال ترس و نگرانی زنان باردار از زایمان طبیعی و البته کنجکاوی برخی زنان برای تجربه زایمان طبیعی، پزشکان به این موضوع رسیدند که از روش‌های کمکی برای کاهش درد استفاده شود تا پروسه زایمان را دلپذیر و قابل تحمل‌تر کنند. در بسیاری از کشور‌های دنیا، روش‌های متفاوت و متنوعی در این زمینه پیشنهاد می‌شود تا زنان باردار در زمان زایمان آرامش بیشتری داشته باشند.

    به همین دلیل زایمان طبیعی زیر آب که می‌تواند درد‌های انقباضی شکم را کاهش دهد، یکی از راه‌های رسیدن به زایمان کم‌درد به زنان باردار است که البته در ایران نیز تجربه می‌شود. مطالعات گسترده‌ای در مورد مزایای این نوع از زایمان انجام شده است. ابتدا تصور بر این بود که این نوع زایمان میزان عفونت را به حداقل رسانده و در کوتاه کردن طول مراحل زایمان موثر است، اما با انجام مطالعات به این موضوع رسیدند که زایمان طبیعی زیر آب به عنوان یکی از روش‌های کمکی برای کم کردن درد‌های زایمانی قابل تجربه است.

    زایمان طبیعی در آب، بدون درد؟

    زایمان در آب برای کدام دسته از زنان مناسب است؟

    تمام زنان بارداری که کاندید زایمان طبیعی هستند، کلاس‌های آموزشی را گذرانده و در نهایت کارت مجوز را دریافت کرده‌اند، می‌توانند در آب زایمان کنند، اما زنانی که چند قلو حامله هستند، نوزاد در رحم مادر نچرخیده یا بنا بر دلیل پزشکی دیگر باید سزارین کنند، امکان انجام زایمان در آب را ندارند. در نهایت اینکه برای این نوع زایمان محدودیتی وجود ندارد و زنان می‌توانند در هر تعداد از بارداری‌های خود به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، به این شیوه زایمان کنند.

    شرط اول؛ آموزش زایمان در آب

    معمولا زنان قبل از آموزش، از انجام زایمان زیر آب احساس نگرانی دارند، به همین دلیل به خانم‌هایی که می‌خواهند از این روش به عنوان یک روش کمکی برای کم کردن درد‌های زایمانی استفاده کنند توصیه می‌کنیم حتما کلاس‌های آموزشی را گذرانده و از مراکزی که کار زایمان در آب را انجام می‌دهند، بازدید کنند.

    این کلاس‌ها به صورت استاندارد، به مدت 8 هفته و از هفته بیستم بارداری زنان شروع می‌شود؛ در این کلاس‌ها، وان آب نیز با درجه حرارت بدن تنظیم شده و تمام پروسه زایمان زیر آب همراه با فیلم‌های آموزشی، مرور و تمرین می‌شود. ناگفته نماند که زنان باید همراه با همسران یا همراهی که قرار است در زمان زایمان او را همراهی کند، در این کلاس‌ها حاضر شوند چرا که ممکن است در مراحل زایمانی مشکلی پیش آید که آشنایی نداشتن همسر و همراه با این مشکلات و پروسه می‌تواند باعث ترس و وحشت همراه شده و این اضطراب و نگرانی به زنان در زمان زایمان منتقل شود.

    زایمان طبیعی در آب، بدون درد؟

    انتخاب شیوه زایمان

    زایمان در آب به 2 روش انجام می‌شود که البته در هر 2 روش از آب استفاده می‌شود، اولین روش این است که خانم باردار قبل از زایمان، تمام مراحل زایمانی را در زیر آب انجام می‌دهد و زمانی که دهانه رحم کاملا باز شده و برای بیرون آمدن بچه آماده می‌شود، خانم روی تخت زایمان رفته و مرحله آخر زایمان را روی تخت انجام می‌دهد. روش دوم این است که خانم باردار تمام مراحل زایمان و درد‌های زایمانی را داخل آب تجربه کرده و نوزاد نیز در آب متولد و در آب رها می‌شود. پرسنل اتاق زایمان بچه را از زیر آب گرفته و به مراحل دیگر زایمان کمک و رسیدگی می‌کنند.

    به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

    زنانی که تا به حال به استخر نرفته و علاقه‌ای به آب ندارند، عمدتا توانایی این نوع زایمان را ندارند و به طور حتم زایمان در آب هم برایشان دشوار است، این نوع از زایمان نیز بیشتر در کشور‌هایی رواج دارد که مردمان‌شان با آب سروکار بیشتری دارند؛ به‌عنوان نمونه زنان در استرالیا که یک کشور پر آب است، بسیار بیشتر برای انجام این نوع زایمان کاندید می‌شوند، چرا که بدن آن‌ها با آب آشنا و سازگار‌تر بوده و به طور حتم راحت‌تر می‌توانند این نوع زایمان را تجربه کنند. در کشور ما هم زنانی که در طول زندگی بیشتر به استخر رفته و از آب واهمه ندارند، راحت‌تر از دیگر زنان از این روش استقبال می‌کنند و این نوع زایمان همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

    پیش از انتخاب این شیوه باید بدانید

    خانم‌ها در گذشته چنین تصور می‌کردند که این نوع زایمان بهترین راه و معجزه‌ای بزرگ برای رهایی از درد‌های شدید زایمان است؛ به دلیل این ساده انگاری، طرفداران زیادی برای آن وجود داشت؛ اما در حال حاضر زنان با آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر دریافته‌اند که این روش از زایمان، تفاوتی با زایمان طبیعی نداشته و تنها در کاستن از درد موثر است. پس در انتخاب این نوع زایمان و حمل وزن، نباید توقع زایمان بدون درد داشت.

    زایمان طبیعی در آب، بدون درد؟

    شباهت‌های زایمان در آب با زایمان طبیعی

    زنان بارداری که تمایل به انجام این نوع زایمان دارند، بدانند که تمام مراحل یک زایمان طبیعی، مثل کنترل ضربان قلب جنین و بررسی شرایط مادر، در زایمان درون آب انجام خواهد شد، گاهی ممکن است درد در زمان زایمان زیر آب کاهش پیدا نکرده و درد‌های انقباضی طولانی شود که در این صورت اگر به مسکن یا دارویی نیاز باشد، استفاده شده و تمام مراقبت‌ها از زنان مثل یک زایمان طبیعی و معمولی که برای سلامت نوزاد و مادر لازم باشد اعمال خواهد شد. لازم به توضیح است که دراین نوع زایمان، زنان باردار نیز به دلیل درد کمتر، خاطره بهتری از انجام زایمان و تولد فرزندشان دارند ضمن اینکه خطر عفونت نیز که در گذشته در مورد آن بحث می‌شد وجود نداشته و نگرانی وجود ندارد.

    توصیه‌های مهم به زنان باردار

    در مجموع نه تنها برای انجام زایمان در آب بلکه زنان برای انجام هرکدام از روش‌های زایمانی باید از چگونگی پروسه زایمان خود اطلاعات کسب کرده و آموزش‌های لازم را جدی بگیرند، زنانی که دوره‌های لازم را می‌گذرانند بسیار راحت‌تر می‌توانند در زمان زایمان با ماما و پزشک متخصص همکاری کنند چرا که با پروسه وضعیت خود به صورت کامل آشنا می‌شوند.

    زایمان طبیعی در آب، بدون درد؟

    در حال حاضر مشکل مهم زنان این است که متاسفانه در زمان بارداری اطلاعات کافی را به دست نیاورده و با شروع درد‌های انقباضی قبل از زایمان دچار ترس و وحشت شدید می‌شوند که این ترس و نداشتن اطلاعات می‌تواند باعث تشدید درد شده و روی پروسه زایمان نیز تاثیر منفی بگذارد. از آنجا که کسب اطلاعات از روند زایمان به کاهش درد کمک زیادی می‌کند، به همین دلیل زنان باید اطلاعات کافی داشته باشند و از قبل بدانند این نوع زایمان خطری برای خودشان و فرزندشان ندارد.




وحشتناک‌ترین درد‌های دنیا


 

  • وحشتناک‌ترین درد‌های دنیا
    آفتاب‌‌نیوز :

    برخی از بیماری‌ها و اختلالات در بدن باعث می‌شوند تا فرد به مرحله‌ای از بیماری برسد که تحمل درد برای او بسیار سخت باشد و در مواردی حتی نتواند آن را تحمل کند.

    در نظرسنجی‌های متعددی که از سوی سایت سلامت و مشاوره‌های پزشکی (Prevention) صورت گرفته است، درد‌ها و بیماری‌های طاقت فرسایی شناسایی شده اند که در ادامه با فهرستی از دردناک‌ترین آنها آشنا می‌شوید.

    وحشتناک‌ترین درد‌های دنیا

    سردرد‌های خوشه‌ای

    این بیماری از میگرن بسیار حادتر است. حملات سردرد‌های خوشه‌ای به طور ناگهانی رخ می دهد و معمولاً در محدوده یکی از چشم‌ها یا یک طرف صورت درد شدیدی را ایجاد می‌کند. شاید دلیل انتخاب این بیماری در جایگاه نخست فهرست شدیدترین درد‌های جهان آن بوده است که حملات سردرد به مدت یک هفته یا یک ماه درد شدیدی را در بیمار ایجاد می‌کند.

    عده‌ای این نوع درد را سردرد خودکشی هم نامیده اند، زیرا عقیده بر آن است افراد مبتلا به این عارضه برای رهایی از درد‌های دوره‌ای آن به خودکشی فکر می‌کنند. دلیل اصلی این بیماری نامشخص است و برای تسکین درد به افراد مبتلا که اغلب مردان هستند، دارو‌های استروئیدی پیشنهاد می‌شود.

    سرطان

    از میان دردناک‌ترین بیماری‌های سرطانی می‌توان به سرطان لوزالمعده، سرطان بافت همبند و تومور مغز اشاره کرد. برای التیام درد در این موارد، استفاده از دارو‌ها و استروئید‌ها توصیه می‌شود.

    سنگ کلیه

    درد کلیه یکی از وحشتناک ترین درد‌هایی است که فرد را تا حالت شوک و اغما می‌برد و عوامل ژنتیکی نقش زیادی در بروز آن دارند. این درد با تورم بدن همراه است. در این حالت توده‌های تشکیل شده به سرعت در انتهای شکم و نواحی کشاله ران ایجاد درد می‌کنند. در اغلب موارد پزشکان دارو‌های ضد درد را تجویز و نوشیدن مقدار فراوانی از آب را به بیمار توصیه می‌کنند. در صورت خروج سنگ کلیه از بدن از طریق ادرار، درد بیمار بلافاصله التیام می‌یابد.

    مننژیت

    مننژیت یکی از عفونت‌های مغزی است که توسط باکتری، قارچ، انگل، ویروس ایجاد می‌شود. علائم مننژیت شامل تب ناگهانی شدید، سردرد شدید، سفت شدن گردن، حساسیت به نور، مشکلات راه رفتن، تشنج، گیجی و کم اشتهایی است. بدترین نوع مننژیت، مننژیت باکتریایی است که اگر به موقع تشخیص داده نشود منجر به مرگ دردناکی می‌شود.

    عفونت گوش

    عفونت گوش همراه با سردرد و سرگیجه همراه است و تمام بدن فرد را درگیر درد می‌کند.

    درد‌های جانبی عصبی

    دردهای جانبی عصبی برای افراد مبتلا به دیابت کاملا شناخته شده است. آسیب وارد شده به اعصاب انگشتان پا و دست باعث بروز این درد‌ها می‌شود. یکی از متخصصان مرکز پزشکی NYU در این باره می‌گوید: مبتلایان به این بیماری اغلب اظهار می‌کنند که درد مرتبط با این عارضه شبیه راه رفتن بر روی تیغ است. استفاده از دارو و انجام ورزش‌های سبک برای به جریان در آوردن خون به این بیماران توصیه می‌شود.

    درد بعد از جراحی

    نیمی از افرادی که جراحی قفسه سینه را تجربه می‌کنند، با درد‌های طولانی و شدیدی مواجه می‌شوند. در این شرایط بیمار باید حتما در بیمارستان بستری شود زیرا درد‌های شدید باعث بروز مشکلات جدی در بیماران خواهد شد.

    درد‌های مزمن در قسمت‌های پایین کمر

    به گفته یکی از اساتید دانشگاه استنفورد، این عارضه بسیار شایع و دردناک است. اغلب افراد در مدت کوتاهی پس از ابتلا به این بیماری بهبود می‌یابند، اما سایر افراد مجبورند این درد شدید را برای مدت طولانی تحمل کنند. گفته می‌شود اضطرابو شدت درد اولیه، در ماندگاری این بیماری دخیل است.

    دردهای عصبی شینگلز

    شینگلز نوعی از آبله مرغان است که 10 درصد افراد مبتلا را دچار درد‌های شدیدی می‌کند. بعد از درمان آبله مرغان، ویروس آن ممکن است در عده‌ای از بیماران در کمون باقی بماند. محل تجمع این ویروس‌ها مغز و نخاع است.

    درد عصب سه شاخه

    بیماری‌های عفونی و سرطان‌ها ممکن است باعث ایجاد درد‌های شدیدی در عصب سه قلو شوند. این عصب خاص حس‌های مختلف را از صورت به مغز انتقال می‌دهد. مبتلایان به این درد احساس می‌کنند صورتشان در حال سوختن است. درد ناشی از آن که بیشتر در سمت راست صورت رخ می‌دهد، بسیار شدید است و در فواصل زمانی چند دقیقه‌ای تکرار می‌شود. گفتنی است از دارو‌های خاصی برای تسکین درد این افراد استفاده می‌شود.

    آماس مثانه بینابینی

    تورم مثانه موجب ایجاد درد‌های وحشتناکی می‌شود که در موارد حاد، مبتلایان60مرتبه در طی روز دچار تکرر ادرار می‌شوند. استفاده از دارو‌های ضد تورمی و تحریک اعصاب در تسکین درد این بیماران موثر است.

    سندرم درد منطقه‌ای پیچیده

    در این عارضه درد‌های طاقت فرسایی مانند پیچ خوردگی قوزک پا یا شکستگی دست در دست‌ها و پا‌های فرد حس می‌شوند. هنوز دلیل اصلی این بیماری که بیشتر در زنان شایع است، به طور قطعی مشخص نیست.

    ورم معده و آنفلوآنزای معده

    این بیماری که توسط باکتری‌ها و انگل‌ها به وجود می‌آید، با تب و لرز و تهوع و استفراغ همراه است.

    زونا

    زونا یک بیماری دردناک پوستی است که همراه با تاول‌های قرمز و دردناک همراه است و باعث افسردگی و بیماری‌های روانی در فرد می‌شود.




کودکان بدون صبحانه مدرسه نروند


 

  • کودکان بدون صبحانه مدرسه نروند

    به گزارش خبرگزاری مهر، تیرنگ نیستانی، افزود: گاهی کودکان دبستانی در صبحگاه حالت تهوع و دل به هم خوردگی دارند که اکثراً یکی از عوامل این بی‌میلی به خوردن صبحانه استرس است.

    وی ادامه داد: بچه‌های کلاس اول برای رسیدن به‌ موقع به مدرسه و سر کلاس هیجان و اضطراب بیشتری نسبت به سایر دوره‌ها دارند و همین اضطراب و تنش می‌تواند مانع از خوردن صبحانه شود.

    نیستانی، حالت تهوع و بی‌میلی به خوردن صبحانه را یکی از مهم‌ترین علائم اضطراب در کودکان دانست و گفت: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که با رفتارهای خود به این اضطراب دامن نزند؛ گاهی پدرو مادرها برای رسیدن به محل کار خود عجله دارند و با شتاب کارهای خود را انجام می‌دهند و وعده صبحانه را در منزل میل نمی‌کنند، خود این موضوع موجب می‌شود که اضطراب  در کودکان تشدید شود.

    این متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: کودکان هرگز نباید صبحانه نخورده به مدرسه بروند و دراین‌بین سال اول مقطع دبستانی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر دوره‌ها برخوردار است.

    وی در ادامه موضوع مهم صرف  صبحانه را یادآور شد و گفت: مطالعات زیادی نشان داده است که بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خوردند، احتمال چاق شدنشان بیشتر از کودکانی است که صبحانه می‌خورند.

    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ترکیب صبحانه بسیار مهم است، گفت: اگر چنانچه پدرو مادر بخواهند صبحانه را محدود به بیسکویت، شیرکاکائو و یا شیرهای طعم‌دار کنند، مطمئناً مقصود حاصل نمی‌شود.

    وی با اشاره به اهمیت تغذیه کودکان در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: بخش مهمی از عادات غذایی در سنین کودکی شکل می‌گیرد و تغذیه در دوره کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر ویژه‌ای در سنین بالاتر دارد.

    به گفته استاد گروه انستیتو تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کودکان در سنین مدرسه شروع به وزن گیری می‌کنند و جنس بافتی که در این دوران ایجاد می‌شود بسیار مهم است.

    نیستانی افزود: اگر بیشترین بافتی که در بدن کودکان از 7 سالگی و اولین سال ورود به مدرسه تا دوران بلوغ ایجاد می‌شود، بافت چربی باشد، احتمال چاق شدن و چاق ماندن این کودکان در سنین بزرگسالی بیشتر وجود دارد و در ادامه مشکلات و عوارض چاقی بیشتر گریبان گیر این کودکان خواهد بود.

    وی با بیان اینکه باید به عادات و ترکیب غذایی که کودکان مصرف می‌کنند دقت و نظارت کافی داشته باشیم، تأکید کرد: عادات و ترکیب غذا، ذائقه کودکان را از همان سنین ابتدایی بعد از تولد شکل می‌دهد و در گام بعدی باید ماحصل این دو مورد در وزن گیری مطلوب کودک تأثیر داشته باشد.

    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره اهمیت مصرف میان وعده در کودکان، اظهار داشت: مصرف میان وعده در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، مصرف مواد غذایی مثل کیک یا بیسکویت به دلیل حجم کم و کالری بالا می‌تواند به ضرر کودکان تمام شود چرا که در ترکیبات این مواد مقادیر زیادی از چربی و قند آزاد وجود دارد که می‌تواند به سلامت کودکان آسیب وارد کند. هرچند که در نگاه اول ممکن است این مهم یک‌راه حل سریع به نظر برسد ولی همیشه سریع‌ترین راه بهترین راه نیست.

    نیستانی با تاکید بر اینکه عادات غذایی نادرست تا سال ها همراه فرد است، تأکید کرد: فردی که به مواد غذایی ناسالم و روش‌های نادرست تغذیه‌ای عادت کرده، این عادات غذایی را تا بزرگ‌سالی با خود حمل می‌کند.

    این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی دانشگاه تصریح کرد: اگر فاصله بین صبحانه تا ناهار نیز زیاد است، نان و پنیر، نان و پنیر و گردو یا سبزی، لقمه‌هایی نظیر کوکو و کتلت‌ها، میوه‌ها، خشکبارها، مغزها مانند گردو، فندق و بادام، برگه‌های میوه، انواع شیر خالص در ردیف تغذیه‌های سالمی است که عموماً توسط والدین و بخصوص مادران می‌تواند در کیف مدرسه فرزندان محصل قرار گیرد.

    وی با تأکید بر اهمیت سلامت مواد غذایی در بوفه مدارس توضیح داد: استفاده بیش‌از حد از مواد غذایی حتی در شرایطی که از غذای سالم استفاده می‌شود نکته مهمی است چرا که با غذای سالم هم می‌شود چاق شد، به عبارت ساده‌تر اگر اضافه دریافت کالری رخ دهد چاقی و اضافه‌وزن نیز ایجاد می‌شود.

    نیستانی گفت: مسئله غذای سالم با تغذیه سالم متفاوت است، فرد می‌تواند غذای سالم مصرف کند ولی تغذیه سالمی نداشته باشد.

    استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به والدین و مربی‌های بهداشت توصیه کرد: اگر کودکی از جاده تندرستی و مسیر وزن گیری خود خارج شد و یا بافت چربی بیش‌ازحد در کودک ایجاد شد قبل از این‌که این موضوع تبدیل معضل شود باید پیگیری و بررسی شود.

    نیستانی، مصرف منبع پروتئینی غنی مثل پنیر، تخم‌مرغ، عدسی، حلیم و مجموعاً مصرف پروتئین را برای صبحانه کودکان توصیه کرد و گفت: پروتئین‌ها منابع غنی هستند که در یادگیری بهتر و افزایش تمرکز کودکان نقش مؤثر دارند.  




نیسان IMK؛ خودرو برقی داخل شهر نیسان


 

  • نیسان IMK؛ خودرو برقی داخل شهر نیسان

    با شروع ماه اکتبر، نمایشگاه ماشین توکیو 2019 برگزار می‌شود و خودروسازهای ژاپنی و برندهای دیگر با مجموعه‌ای از جدیدترین خودروهای تولیدی خود پذیرای علاقه‌مندان خواهند بود. در نمایشگاه امسال می‌توان انتظار حضور چندین خودرو از جمله نسل جدید تویوتا 86 و همچنین جدیدترین خودروی برقی نیسان یعنی IMK را داشت.

    از ویژگی‌های ظاهری نیسان IMK می‌توان به طول 3.4 متری و ارتفاع 1.6 متری اشاره کرد. به گفته نیسان فلسفه این طراحی جدید در واقع بخشی از "آینده نگری بی انتها ژاپنی" و پیش نمایشی از طراحی خودروها در آینده است. خودروی برقی بسیار ریز و در عین حال بلند که دارای برآمدگی‌های بسیار کوچک و جلو پنجره مشبک به همراه تعداد زیادی از نوارهای LED است که به آن جلوه و روشنایی خاصی بخشیده است.


    همچنین توجه ویژه‌ای به حضور چراغ‌ها در سقف شده است. در طراحی نیسان IMK به جای استفاده از آینه‌های کناری سنتی، از دوربین‌هایی استفاده شده که به صفحه نمایش مرکزی خودرو متصل است. 

    کابین آن طراحی جادار با فضایی مشابه به صندلی‌های راحتی کافی شاپ را به سرنشینان اهدا می‌کند. صندلی‌ها مشابه نیمکت و تنها دکمه‌های کنترلی فیزیکی، دسته دنده و استارت خودرو هستند. سقف تمام شیشه‌ای اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی نور وارد کابین شود و حسی از فضای داخلی یک اتاق را به سرنشینان القا کند. درون آن از کنترل‌های بسیار کمی استفاده شده و بیشتر آنها لمسی بوده تا مفهومی از فناوری پیشرفته را ارائه دهد.

    هنوز اطلاع دقیقی از ویژگیهای فنی آن در دسترس نیست اما به گفته کمپانی نیسان IMK از یک موتور الکتریکی با پیشرانه قدرتمند و کارآمد برخوردار خواهد بود.

    motor1

    2121