سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معماری جذاب کتابفروشی چینی با الهام گرفتن از کوهستان


 

  • معماری جذاب کتابفروشی چینی با الهام گرفتن از کوهستان

    به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از دیزاین بوم، کتابفروشی بزرگ شهر هاربین چین یکی از جدیدترین کتابفروشی‌های خصوصی این شهر است که توسط شرکت مهندسی اچ.ام.ای طراحی و ساخته شده است. ساختمان این کتابفروشی به نام M.I تلفیقی از معماری مدرن غربی و چینی است که حالتی مرموز و پیچیده به آن داده است.
     
    ساختمان حلزونی و مارپیچ این کتاب‌فروشی نه تنها محیطی آرام و دلنشین برای دوستداران کتاب فراهم کرده است بلکه دانشجویان معماری نیز بسیار از آن بازدید می‌کنند. فضاهای مختلفی برای مطالعه کتاب برای علاقمندان فراهم شده است که نمونه آن کافه رستوران این کتابفروشی مجهز است.
     
    مشتری‌ها برای خرید کتاب می‌توانند با امکانات خاص در نظر گرفته شده به جستجوی کتاب‌ها بپردازند. طراحان این کتابفروشی مارپیچ می‌گویند در طراحی آن از مواد دوستدار محیط زیست و حتی از رنگ‌های طبیعی استفاده کردند. رنگ‌آمیز داخل مجموعه نیز بر اساس رنگ‌های موجود در طبیعت صورت گرفته است طوری که به بازدید کننده حس بودن در طبیعت می‌دهد.
     
    مسئولان شرکت چینی می‌گویند پروژه کتابفروشی هاربین در 2هزار متر مربع و هشت طبقه با الهام از کوهستان نانگانگ در شمال این کشور ساخته شده است. تیم طراحی امیدوار است توانسته باشد نوعی ارتباط بین طبیعت و کتاب‌های کاغذی ساخته شده از طبیعت ایجاد کرده باشند. آنها می‌گویند این کتابفروشی نوعی درخت مارپیچ کوهستان‌ نانگانگ است که شاخ و برگ‌های آن را کتاب تشکیل می‌دهد.