سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست استان تهران: با زمین‌خواران برخورد جدی می‌کنیم


 

  • محیط زیست استان تهران: با زمین‌خواران برخورد جدی می‌کنیم

    سعید محمودی مدیرکل جدید محیط زیست استان تهران در مراسم معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، اظهار کرد: در دنیای امروز چالش‌های محیط زیستی فراوانی وجود دارد که اگر مسائل سیاسی را کنار بگذاریم، موضوع محیط زیست دومین مسئله امروز جهان محسوب می‌شود.

    او با بیان اینکه انسان‌ها سالیانه 40 میلیارد تن کربن وارد جو کرده و دوباره از آن استفاده می‌کنند، افزود: در حال حاضر هیچ شهری در سراسر دنیا حتی در کشورهای پیشرفته از آلودگی محیط زیستی در امان نیست و حدود 90 درصد جمعیت کشور ما در معرض آلودگی هوا قرار دارد و همچنین سالیانه حدود 6 میلیون نفر در دنیا به دلیل همین مشکل جان خود را از دست می‌دهند.

    مدیرکل جدید محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به معضلات و مشکلات محیط زیست بهتر بپردازیم باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم، گفت: در 50 سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای حفاظت از محیط زیست در کشور صورت گرفت، اما آن چیزی که باعث شده به هدف نهایی خود نرسیم، نبود هدف مشترک و طرح جامع در کشور بود که به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شد.

    به گفته محمودی اگر به گذشته تمام کلانشهرهای دنیا نگاه کنیم، می‌بینیم که این شهرها نیز همانند تهران مشکلات زیست محیطی داشتند، اما با برنامه‌ریزی توانستند این معضل را به حداقل برسانند.

    نبود مدیریت در جمع‌آوری پسماند مشکل اصلی استان تهران

    او اشاره‌ای به مشکل پسماندها و مدیریت آن در استان تهران کرد و افزود: در کشور ما به دلیل نبود اشتراک در کارها و تعریف نشدن یک وظیفه، معضلاتی همچون نبود مدیریت در جمع‌آوری پسماند ایجاد می‌شود که با آموزش درست، ما می‌توانیم این معضلات را کم کنیم.

    مدیرکل جدید محیط زیست استان تهران افزود: اگر افراد نتوانند آموزش درست ببینند، مشکلات رشد خواهند کرد، بنابراین داشتن طرح و برنامه‌ای هدفمند و اجرای قانون می‌تواند راه نجاتی برای کلانشهری همچون تهران باشد.

    محمودی با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات استان تهران زمین‌خواری در اطراف آن است، گفت: تمام توان خود را برای حل این مشکل به کار خواهیم بست تا زمین‌خواران و شکارچیان متخلف نتوانند ذخایر ژنتیکی و ارزشمند استان تهران را غارت کنند.

    او افزود: پایه و روش در سازمان محیط زیست بر اساس محیط‌بانی است و انتظار دارم که محیط‌بانان در این حوزه فعالیتشان بیشتر شود.

    235235