سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی است/ تصمیم‌گیری درباره پایان سال تحصیلی در ستاد کرونا


 

  • امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی است/ تصمیم‌گیری درباره پایان سال تحصیلی در ستاد کرونا
    آفتاب‌‌نیوز :

    مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به صورت مجازی و با حضور وزیر آموزش و پرورش و همه اعضا برای تصمیم‌گیری درباره ادامه سال تحصیلی و چگونگی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان برگزار شد.

    وی ادامه داد: در ابتدای جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از فعالیت‌هایی که در این ایام برای دانش‌آموزان انجام دادند، ارائه کرد؛ به خصوص کاری که در روز نیمه شعبان انجام شد و راه‌اندازی شبکه شاد بود.

    امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی است/ تصمیم‌گیری درباره پایان سال تحصیلی در ستاد کرونا

    * هیچ بخش از کتاب درسی حذف نمی‌شود

    نوید ادهم افزود: اعضای جلسه از اهتمام و تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش به ویژه مدیران و معلمان که مجاهدان جبهه دانایی هستند، صمیمانه تشکر کردند که علی‌رغم تعطیلی مدارس، اجازه ندادند آموزش تعطیل شود و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و تلاش معلمان، پیام‌های آموزشی به دانش‌آموزان منتقل شد.

    وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: اولین نکته این بود که از مدیران و معلمان خواسته شد که در فرصت باقیمانده با استفاده از امکانات موجود، تمام مفاهیم آموزشی را به دانش‌آموزان منتقل کنند و هیچ بخش از کتاب درسی حذف نخواهد شد و امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی خواهد بود؛ در نتیجه آموزش‌ها را در فرصت باقیمانده ادامه دهند.

    * سهم والدین در نمره دانش‌آموزان

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دوم این بود که آموزش و پرورش با سرمایه‌گذاری لازم، شرایطی را به وجود آورد که برای سال تحصیلی جدید حتی اگر بیماری کرونا کنترل شد، بتوان از ظرفیت فضای مجازی به عنوان مکمل آموزش استفاده کرد.

    وی اضافه کرد: نکته سوم این است که از تلاش و همراهی خانواده‌ها قدردانی به عمل آمد و قرار شد که در ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، عملکرد خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و هم اینکه زحمات و خدمات مدیران و معلمان مبنای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی قرار گیرد.

    نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که «آیا این موضوع به این معنی است که خانواده‌ها در نمره دانش‌آموزان سهمی داشته باشند؟»، گفت: کم و کیف آن را مشخص کردیم ولی چون باید با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، اعلام نمی‌کنم و بعد از تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کنیم.

    * تدریس تمام کتاب‌های درسی پایه دوازدهم تا پایان اردیبهشت

    وی درباره زمان امتحانات دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: مقرر شد که چگونگی برگزاری امتحانات با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود؛ اگر قرار باشد که امتحانات حضوری باشد که باید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند و اگر مجازی باشد که برنامه‌ آن پیش‌بینی شده است.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز تأکید شد که معلمان و مدیران تلاش کنند که تدریس تمام کتاب‌های درسی تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد زیرا تمام محتوای کتاب درسی مبنای امتحانات و کنکور خواهد بود.

    وی در پاسخ به این پرسش که «پایان سال تحصیلی چه زمانی خواهد بود؟»، اظهار کرد: این همان چیزی است که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه کرونا، تصمیم‌گیری می‌شود. پیشنهادات را تنظیم کردیم و گزارش را به ستاد ملی کرونا خواهیم داد و بر اساس آن اقدام می‌شود.




نیروگاه اتمی بوشهر برای امور دوره‌ای متوقف می‌شود


 

  • نیروگاه اتمی بوشهر برای امور دوره‌ای متوقف می‌شود

    به گزارش شفاف، جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده و هماهنگی صورت گرفته با شبکه سراسری برق کشور، فعالیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به‌منظور انجام عملیات تعویض سوخت سالیانه نیروگاه، بازرسی‌ها و تعمیرات دوره‌ای از روز یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال جاری متوقف خواهد شد.

    او تأکید کرد: یکی از هدف‌های اجرای برنامه تعویض سوخت در زمان کنونی این است که با توکل به الطاف الهی، نیروگاه در اوج (پیک) مصرف برق کشور در تابستان در مدار تولید باشد.

    معاون سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد: با انجام عملیات سوخت گذاری پیش رو، تولید برق در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر از سر گرفته‌شده و نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

    مهندس جعفری خاطرنشان کرد: از ابتدای بهره‌برداری تجاری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون حدود 43 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل‌شده است. همچنین از زمان تعویض سوخت قبلی نیروگاه از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون این نیروگاه بیش از 2/7 (هفت ممیز دو) میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید نموده است.

    او با اشاره به ارتقاء سطح این نیروگاه افزود: در سال گذشته برنامه جامع ارزیابی همتایی از نیروگاه اتمی بوشهر در حوزه‌های مختلف توسط تیمی متشکل از متخصصان زبده انجمن جهانی بهره‌برداران هسته‌ای (WANO) از کشور‌های مختلف انجام شد که نتایج درخشانی از جمله قرار گرفتن نیروگاه اتمی بوشهر در شمار پنج کشور اول اعضای این مرکز را به همراه داشت.




هجوم ملخ‌ها از ایران و شاخ آفریقا به هند


 

  • هجوم ملخ‌ها از ایران و شاخ آفریقا به هند

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله از سوی دیگر فائو از حمله دوجانبه ملخ‌ها به دو کشور هند و پاکستان، از شاخ آفریقا و جنوب ایران هشدار داده است.

    سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد درباره هجوم ملخ‌ها از ایران به مناطق مرزی هند هشدار داده است. این سازمان با اشاره به زاد و ولد زودهنگام ملخ‌ها در جنوب ایران، به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی امسال برای این موجودات، خطر هجوم ملخ‌ها به دو کشور هند و پاکستان را در اوایل ماه مه تخمین زده است.  

    خبرگزاری‌های هند به نقل از کارشناسان فائو از خطر حمله دوجانبه ملخ‌ها از ایران و شاخ آفریقا سخن می‌گویند.

    یکی از مسئولان این سازمان به نام کیت کریسمن در مصاحبه با این خبرگزاری‌ها از خطر هجوم بزرگ ملخ‌ها به جنوب آسیا در سال جاری خبر داده است. به گفته‌ی کریسمن، تعداد بسیار زیادی از این حشرات در ابتدای فصل بارندگی در هند و پاکستان از شاخ آفریقا به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

    ازدیاد ملخ‌ها به دو دلیل ذکر شده در این منطقه، می‌تواند باعث تکرار هجوم آنها به مناطق مرزی هند و پاکستان شود.

    پاکستان در ماه‌های گذشته دوبار شاهد هجوم ملخ‌ها بوده است. چند ماه پیش، ملخ‌ها از سوی خاک ایران به مزارع واقع در جنوب غربی پاکستان هجوم برده و به مزارع پنبه، گندم و ذرت آسیب رساندند. در اثر حمله ملخ‌ها بخش‌های وسیعی از مناطق تحت کشت در این کشور نابود شدند.

    مسئولان پاکستان این هجوم را بدترین هجوم ملخ‌ها در بیست سال گذشته نامیده و با اعلام وضعیت اضطراری ملی از تهدید تامین خوراک و مواد غذایی به دلیل نابودی مزارع سخن گفته‌اند.

    کشورهای سومالی، اتیوپی و کنیا سه کشوری هستند که بیش از دیگر کشورها در شاخ آفریقا با مسئله هجوم ملخ‌ها درگیرند. ازدحام ملخ‌ها به تازگی به اوگاندا هم رسیده است.

    سازمان ملل متحد خواستار کمک‌های بین‌المللی برای مقابله با این آفت شده است. فائو هزینه‌ی برنامه‌های مقابله با هجوم ملخ‌ها را تا 76 میلیون دلار تخمین زده است. به گفته‌ی این سازمان بین‌المللی اما تا کنون تنها 20 میلیون دلار برای این منظور جمع‌آوری شده است.

    فائو می‌گوید جهان با یکی از بدترین هجوم ملخ‌ها در دهه‌های اخیر روبروست که در نتیجه آن خطر گرسنگی می‌تواند میلیون‌ها انسان به ویژه در آفریقا را تهدید کند.

    مارک لووکوک، هماهنگ‌کننده‌ی سازمان ملل متحد در کمک‌های اضطراری، از در معرض خطر بودن تأمین نیازهای خوراکی 13 میلیون نفر سخن می‌گوید. به گفته‌ی او اگر جامعه‌ی جهانی بی‌درنگ نسبت به این موضوع واکنش نشان ندهد، تأمین غذایی در این منطقه در ادامه سال با مشکل عظیمی روبرو خواهد بود.

    ملخ‌های بیابانی به دلیل شرایط مساعد فعلی آب و هوایی با سرعت استثنایی در حال تولید مثل‌اند. ملخ‌ها در شرایطی خاص به هم پیوسته و دستجات بزرگی را تشکیل می‌دهند که شروع به مهاجرت می‌کنند.

     بر پایه اطلاعات منتشرشده از سوی "فائو" این ملخ‌ها می‌توانند تا مسافت 150 کیلومتر در روز را پشت سر بگذراند و در مسیر حرکت خود، هرچه گیاه و علف (حتی علف‌های هرز) باشد را نابود کنند.




چه نوع تلویزیونی بخریم ؛ LED یا OLED یا QLED


 

  • چه نوع تلویزیونی بخریم ؛ LED یا OLED یا QLED

    به گزارش همشهری آنلاین، ابتدا بگذارید سه اصطلاح رایج LCD و LED و OLED را که برای صفحه نمایش تلویزیون‌ها به کار می‌رود، توضیح دهیم:

    LCD  مخفف «صفحه نمایش کریستال مایع» است که اساس صفحه‌های نمایش تخت در انواع وسائل الکترونیکی است  و در آن از خواص تغییردهنده نور کریستال‌های مایع استفاده می‌شود. کریستال‌های مایع نور را به طور مستقیم از خود ساطع نمی‌کنند، بلکه با استفاده از یک نور  پشتی یا بازتاب‌دهند تصاویر رنگی یا تک‌رنگ تولید می‌کنند.

    LED مخفف «دیود ساطع‌کننده نور» است که یک منبع نورانی نیمه‌رسانا است که هنگام عبور جریان از خود نور ساطع می‌کنند. این تکنولوژی در بسیاری از کالاهای مصرف از چراغ‌های روشنایی تا وسائل پزشکی و نیز تلویزیون به کار می‌رود.

    OLED مخفف «دیود ساطع‌کننده نور ارگانیک» است، نوعی دیود ساطع‌کننده نور(LED) است که لایه ساطع‌کننده نور در آن به صورت فیلمی از یک ماده ارگانیک است که در پاسخ به عبور جریان از خود نور می‌دهد. این تکنولوژی هم در انواع صفحه‌های نمایش الکترونیکی به کار می‌رود.

    • انواع تلویزیون‌ها 

    نکته اولی که باید بدانید این است که LED و LCD دو نوع رقیب نیستند، بلکه در واقع به یک نوع تکنولوژی صفحه نمایش اشاره می‌کنند. در یک تلویزیون LCD کریستال‌های مایع نور پولاریزه‌شده را می‌چرخانند و همه پیکسل‌ها را همزمان روشن می‌کنند. اما نور پشتی که وارد این کریستال مایع می‌شود را «دیودهای ساطع‌کننده نور» (LEDها) تامین می‌کنند.

    بنابراین بسیاری از تلویزیون‌های امروزی از نوع « LED LCD» هستند یعنی صفحه نمایش کریستال مایع یا ال‌سی‌دی که از ال‌ای‌دی‌ها به عنوان منبع نور پشتی استفاده می‌کند. 

    در تلویزیون‌های OLED که بین نیمه‌رساناها  یک فیلم ارگانیک قرار داده می‌شود و بعد جریان برق از آن عبور داده می‌شود، به این ترتیب عملا هر پیکسل را می‌توان به طور منفرد خاموش و روشن کرد، به عبارت دیگر نور به طور مستقیم در نمایی جلویی خود صفحه نمایش (نه پشت صفحه) تولید می‌شود . این فرآیند باعث می‌شود با نیروی برق کمتری روشنایی بیشتری در صفحه ایجاد کرد، کنتراست بالاتر تصاویر و  تاریکی کامل صفحه را هم ممکن می‌کند.  برای این مزیت البته باید تاوانی هم بدهید و آن هم قیمت بسیار بالاتر این توع تلویزیون‌ها است.

    یک نوع جدیدتر تکنولوژی صفحه نمایش QLED  است،  QLED (دیود ساطع‌کننده نور نقطه کوانتومی) تکنولوژی کاملا متفاوتی با OLED است. صفحات نمایش QLED بر خلاف صفحه نمایش LED خودشان نور تولید نمی‌کنند، بلکه LED‌های در لبه‌های تلویزیون نور تولید می‌کنند

    مزیت این نوع تلویزیون‌ها این است که از یک فیلتر نور نقطه کوانتومی استفاده می‌کنند و درخشندگی بسیار بالاتر نسبت به تلویزیون‌های OLED دارند. این تلوییزون‌ها رنگ‌های بسیار چشم‌نوازی تولید می‌کند، اما زمان پاسخ آهسته‌تری نسبت به تلویزیون OLED  دارند. همچنین کنتراست تصویر و سیاهی آنها به اندازه OLED خوب نیست.

    اگر نام تلویزیون‌های پلاسمایی هم به گوشتان خورده است، باید بدانید که این نوع تلویزیون تخت که در آن نور از عبور جریان از گاز یونیزه‌شده تولید می‌شود و بیشتر در صفحه‌های نمایش بزرگ به کار می‌رفت، امروزه در مواجهه با تلویزیون‌های LCD ارزان‌تر و تلویزیون‌های OLED گران‌تر با کنتراست بالای گران‌تر از بازار خارج شده است.

    • چه تلویزیونی باید بخرم؟

    اغلب برندهای تلویزیون تکنولوژی را در تلویزیون‌هایشان به کار می‌برند که در بازار پرطرفدارتر است. اما  بازار تلویزیون‌های پیشرفته امروزی در واقع به دو بخش تقسیم می‌شود.

    صفحه‌های نمایش OLED را فقط شرکت ال‌جی تولید می‌کند و صفحه‌های نمایش  QLED را فقط شرکت سامسونگ می‌سازد.  سایر برندها با مجوز از یکی از این دو نوع صفحه نمایش استفاده می‌کنند و تکنولوژی‌های مخفی‌شان به آنها می‌افزایند تا مریت‌هایی برای مدل‌های خاص خودشان ایجاد کنند.

    در واقع مهمترین عاملی که در بازار تلویزیون‌ها امروزی انتخاب شما را مشخص می‌کند، میزان پولی است که می‌خواهید خرج کند. تکنولوژی‌هیا ابتکاری کیفیت تصویر را بالاتر می‌برند، اما قیمت تلویزیون را هم بالا می‌برند.

    بنابراین اگر میزان پولی خرج می‌کنید، برایتان مهم نیست، بدون تردید تلویزیون‌های OLED باید انتخاب شما باشد. البته اگر تصویر درخشان‌تر و چشم‌نوازتری می‌خواهید، تلویزیون‌های QLED گزینه مطلوب برای شماست.

    اما اگر نیازی به دیدن سیاه‌تر سیاه‌ها روی تلویزیونتان نارید، می‌توانید به تلویزیون‌های LCD با نوردهی LED روی آورید.این تلویزیونه ممکن است کنتراست تصویری بالای تلویزیون‌ها گران‌تر را نداشته باشند،‌ اما بسته به تکنولوژی‌های اضافی که سازندگان به کار می‌برند، ممکن است از لحاظ کیفیت تصویر بسیار به آنها نزدیک باشند.




تدقیق دی‌ماهی محسن هاشمی | هشدار درباره وجود 200 مرکز تجاری پرخطر در پایتخت


 

  • تدقیق دی‌ماهی محسن هاشمی | هشدار درباره وجود 200 مرکز تجاری پرخطر در پایتخت

    به گزارش همشهری آنلاین، همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی که با همکاری مرکز علمی‌ کاربردی آتش‌نشانی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و ریاست جمهوری به عنوان اقدامی ترویجی برای حمایت و مشارکت تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران ایرانی برگزار شده بود، به صحنه‌ای برای هشدار به همه مجریان و مسئولان تبدیل شد تا به جای پیشه کردن نگاه‌ سنتی و واکنشی به بحران‌ها و حوادثی که در اثر غیرایمن بودن اطرافمان رخ می‌دهند، زمینه‌های حوادث و بحران را پیش‌بینی کرده و برای جلوگیری از وقوع آن پیشقدم شوند. تاکید بر ارتقای سطح فرهنگ ایمنی شهروندان از دیگر رویکردهایی بود که در این گردهمایی در سازمان آتش‌نشانی تهران پیگیری می‌شد.

    محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از سخنرانان این همایش بود که در سخنان خود به تدقیقی دی ماهی پرداخت و گفت با اشاره به اینکه حوادثی نظیر زلزله بم، زلزله کرمانشاه و حادثه پلاسکو همگی در دی ماه رخ داده‌اند، توصیه کرد که هر ساله این ماه به صورت ثابت برای برگزاری همایش ایمنی در نظر گرفته شود.

    رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به عنوان همایش، بر لزوم حمایت از صنعتگران داخلی در شرایط تحریم تاکید کرد و گفت: با ارتقای آمادگی و تامین تجهیزات، نیروی انسانی و آموزش لازم می‌توانیم آسیب‌پذیری‌ها را در جریان حوادث اجتناب‌ناپذیری نظیر سیل، زلزله و آتش‌سوزی کاهش دهیم.

    هاشمی با بیان این که در سیل اخیر در فروردین‌ ماه سازمان آتش‌نشانی به عنوان پیشروترین گروه برای کمک به سیل‌زدگان لرستان، خوزستان و گلستان اقدام کرد، گفت: همچنین در سیل اخیر نیروهای آتش‌نشانی از تهران به اهواز اعزام شدند و حضور آن‌ها بسیار موثر بود.

    وی با اشاره به نقش تجهیزات در زمینه ایمنی و آتش‌نشانی عنوان کرد: اگر تجهیزات مناسب وجود داشته باشد آتش‌نشانان در کنار شجاعت و جسارت می‌توانند مبارزه بهتری داشته باشند و جانشان به خطر نیفتد. در همین راستا باید مستعد تولید تجهیزات مورد نیاز در کشور باشیم.

    هاشمی توضیح داد: امسال را مقام معظم رهبری سال رونق تولید ملی نام‌گذاری و تاکید کردند باید موانع رونق تولید برداشته شود. این موضوع باعث می‌شود تولیدگران داخلی از مسیر صنعت جدا و ناامید نشوند. در شرایط تحریم فعلی باید موانع به گونه‌ای برداشته شوند که نقش تحریم‌کنندگان کم‌رنگ‌تر شود و صنعتگران با شدت و کیفیت بهتری به کار خود ادامه دهند.

    • معاون وزارت رفاه : بیش از 200 مرکز تجاری پرخطر در تهران وجود دارد

    حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی با بیان این که امروز بیش از یک‌سوم حوادث ناشی از کار در حوزه ساخت‌وسازها رخ می‌دهد، اظهار کرد: 17 درصد از این حوادث منجر به فوت می‌شود. این نکته مهمی است که شهرداری باید به عنوان صادرکننده پروانه‌های ساخت در اجرای ایمنی یک اقدام اساسی انجام دهد زیرا زمان صدور پروانه یکی از گلوگاه‌های ایمنی است.

    وی با بیان این که متأسفانه در زمان ساخت‌وساز از پیمانکاران ناکارامد استفاده می‌شود، افزود: مسئله تأسف‌بارتر این است که همین پیمانکاران کار خود را به پیمانکاران دیگر و بعضاً کارگران می‌سپارند. ناظران ساختمان باید ایمنی لازم در زمان ساخت‌وساز را ایجاد کنند.

    شاکرمی بیان کرد: در بسیاری از ساخت‌وسازها می‌بینیم گودبرداری‌ها ایمن‌سازی نمی‌شوند و ریزش این گودها منجر به فوت افرادی می‌شود. لازم است شهرداری در این زمینه سخت‌گیری بیشتری داشته باشد.

    معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تنها موردی که نمی‌توان از آن گذشت کرد، توجه به پیشگیری از وقوع حوادث است.

    شاکرمی به ایمنی بازار تهران اشاره کرد و گفت: امروز بازار تهران یکی از محل‌های پرریسک و مخاطره‌آمیز در تهران است؛ زیرا هر روز حدود یک میلیون نفر در بازار تهران حضور دارند و کالاها به صورت ناایمن انباشته شده‌اند که اگر حادثه‌ای در بازار تهران رخ دهد نباید انتظار داشته باشیم آتش‌نشان‌ها کاری انجام دهند.

    وی افزود: امروز در خیان منوچهری و بازار تهران بسیاری از منازل مسکونی به واحدهای صنعتی تبدیل شده و شهرداری باید نسبت به ایمن‌سازی بازار تهران و تعطیل کردن واحدهای مسکونی که به مراکز تولید تبدیل شده‌اند اقدام کند.

    شاکرمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 200 مرکز تجاری پر خطر در تهران وجود دارد و ما به عنوان وزارت کار خواستار تعطیلی 40 واحد تجاری ناایمن شدیم؛ همچنین سیستم پرخطر برق در بازار احتمال آتش‌سوزی در این محل را بسیار افزایش داده است.

    معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق ماده 87 شهرداری‌ها هر فردی که بخواهد ساختمانی تجاری احداث کند باید از وزارت کار تأیید ایمنی دریافت کند که متأسفانه این قانون اجرا نمی‌شود.

    • بیش از 90 درصد از تجهیزات آتش‌نشانی در کشور تولید می‌شود

    مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در همایش رونق تولید ملی در تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی اظهار کرد: موضوع ایمنی ساختمان‌ها طی سال‌های گذشته تفاوت‌های ویژه‌ای پیدا کرده است زیرا ساختمان‌هایی هم‌اکنون ایجاد شده که در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری، اداری، فرهنگی و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما توجه ویژه‌ای در زمینه تجهیزات و ایمنی می‌طلبد.

    وی با بیان این که در سال 80 به دنبال ابلاغ مبحث سوم مقررات ملی ساختمان رویکرد مردم به سمت تأمین تجهیزات ایمنی ساختمان پیش رفت، اضافه کرد: اگرچه بخش مهمی از توجه مردم به این سمت جلب شد، قیمت تمام‌شده برای این تجهیزات مانع از این شد که مردم بتوانند از این تجهیزات استفاده کنند. در واقع کمبود یا واردات کالاهای بی‌کیفیت باعث می‌شد شهروندان تمایل زیادی از طرف خودشان برای استفاده از تجهیزات ایمنی در ساختمان‌ها نشان ندهند.

    داوری با بیان این که خوشبختانه صنعتگران ما در این زمینه به سمت تولید کالاهای باکیفیت‌تر و با قیمت ارزان‌تر رفتند، تصریح کرد: در این راستا سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات مسکن ورود پیدا کرد و سازمان آتش‌نشانی شهر تهران توانست همکاری خوبی با بخش‌های مختلف داشته باشد.

    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر به منظور تصویب مصوباتی در زمینه ارتقای استفاده از تجهیزات در ساختمان‌ها ادامه داد: شورای اسلامی شهر تهران با تصویب مصوبه توسعه و بهبود خدمات ایمنی شهر تهران توانست زمینه خوبی را برای همکاری آتش‌نشانی با تولیدکنندگان داخلی فراهم کند.

    داوری با بیان این که هنوز با نقطه آرمانی در این زمینه فاصله داریم، افزود: امروز بیش از 90 درصد تجهیزات مورد استفاده آتش‌نشانی در کشور تولید می‌شود. فعلاً پمپ‌های تأمین فشار خاص تولید نمی‌شوند که البته اخبار حاکی از آن است که آن‌ها هم در دست تولیدند.

    وی ورود دانشگاه‌ها در این زمینه را ضروری دانست و تأکید کرد: به نظر من ایجاد رشته‌هایی تحت عنوان مهندسی تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی می‌تواند تحول بزرگی را در این راستا به وجود آورد؛ همان‌طور که رشته مهندسی پزشکی توانست زمینه‌ساز اتفاقات خوبی در این زمینه باشد، ورود دانشگاه‌ها به موضوع تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی لازم به نظر می‌آید.