سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبیعت پر است از زیبایی و شگفتی و واقعا اهمیتی ندارد چقدر از عمرتان را صرف شناخت و لذت بردن از آن کرده‌اید، طبیعت همیشه توانایی شگفت زده کردنتان را دارد.


در این مقاله قرار است با هم حقایقی از طبیعت را مرور کنیم، حقایقی که دست‌کم باعث خواهد شد زاویه نگاهمان به این بخش زنده از کره زمین اندکی تغییر کند و احتمالا احترام بیشتری برای آن قائل شویم.

همین قدر ساده، همین قدر کاربردی

شاید بد نباشد این مقاله را با یک قانون هوشمندانه و موثر و در عین حال بسیار سهل و کاربردی آغاز کنیم. بنابر قانون کشور فیلیپین، یکی از سرسبزترین و پرآب‌ترین کشورهای جهان، هر دانشجو در این کشور موظف است پیش از فارغ‌التحصیلی در رشته‌اش، 10 اصله درخت در مکان‌های مشخص شده بکارد.

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

قانون گذاران این کشور به همین راحتی موفق شده‌اند سالانه میلیون‌ها اصله درخت به طبیعت بکرِ کشورشان اضافه کنند. هوشمندانه بودن این قانون از آن جهت است که نه تنها دولت هزینه‌ای صرف احیای جنگل‌ها نخواهد کرد بلکه به این ترتیب هر شهروند فیلیپینیِ در آستانه ورود به جامعه، بیشتر نگران درختان و جنگل‌ها خواهد بود.

این شما و این هم قهرمانِ فراموش‌کارِ کره زمین

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

حتما از این ور و آن ور درباره تاثیر سنجاب‌ها در کاشت گونه‌های گیاهی جدید و احیای جنگل‌ها شنیده‌اید. این موجودات جونده هر ساله باعث رویش تعداد زیادی درخت در محل زندگیشان می‌شوند.

جالب است بدانید بخش بزرگی از درختان و گیاهانی که توسط سنجاب‌ها کاشته می‌شوند، درواقع به هیچ‌وجه عامدانه نیستند. سنجاب‌ها پیش از فصل سرما در نقاط مختلفی از جنگل، دانه‌هایی مانند بلوط و فندق را پنهان می‌کنند و ظاهرا درنهایت محل دخیره بسیاری از این دانه‌ها را فراموش می‌کنند و این‌گونه هر سنجاب سالانه ممکن است باعث رویش هزاران درخت جدید شود.


غذا در مقابل سواری

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

در کشور ژاپن جزیره‌ای وجود دارد به نام یاکوشیما و حالا این جزیره به یک دلیل عجیب حسابی در جهان معروف شده است.

در جزیره یاکوشیما ظاهرا میمون‌ها و گوزن‌ها به یک توافق نانوشته دست یافته‌اند و گوزن‌های این جزیره در قبال دریافت خوراکی از میمون‌ها، به آن‌ها سواری می‌دهند و در حقیقت مانند تاکسی، میمون‌ها را در سطح جزیره جابجا می‌کنند.


رمانتیک و ضروری

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

حتما برایتان جالب و بامزه خواهد بود اگر بدانید گونه‌های مختلفی از خانواده سمورها و سگ‌های آبی، در زمان خواب دست همدیگر را می‌گیرند.

این روش البته بیش از آن‌که راهی برای ابراز علاقه باشد، یک حرکت ضروری محسوب می‌شود. بیشتر سمورها در حالی به خواب می‌روند که روی سطح آب شناور هستند و درواقع سمورها مجبورند برای دور نشدن و گم نکردن یکدیگر به خاطر جریان‌های قویِ آب، دست در دست یکدیگر به خواب بروند.


بی‌دلیل نبود که منقرض شد

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که بزرگترین تخم نسبت به اندازه، متعلق به کدام پرنده است؟ شاید اسم پرنده کیوی را شنیده باشید، پرنده‌ای با قیافه بامزه که از قضا خیلی هم از انقراضش به دلیل شکار بی‌رویه نمی‌گذرد.

جالب است بدانید پرنده‌های ماده کیوی، رکوردار بزرگ‌ترین تخم نسبت به اندازه بدن در بین پرنده‌ها هستند و همان‌گونه که در تصویر مشخص است ممکن بود اندازه تخم این پرنده به یک چهارم اندازه بدنش هم برسد.


یک ماهیگیر خبره

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

پرنده‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید Black Heron یا حواصیلِ سیاه نام دارد و این پرنده پس از هزاران سال تکامل، به شیوه جالبی برای شکار دست یافته است.

همان‌گونه که در تصویر مشخص است این پرنده در زمان ماهیگیری با استفاده از بال‌هایش، چتری روی آب می‌سازد و با همین ترفند ساده می‌تواند ماهی‌ها را فریب دهد. ماهی‌های بخت برگشته برای در امان ماندن از حمله شکارچی‌ها به سمت سایه می‌روند و طعمه این حواصیلِ باهوش می‌شوند.


دوست دارید یک اختاپوسِ تازه به دنیا آمده ببینید؟

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!


این هرکول، قوی‌ترین جاندار روی کره زمین است

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

سوسکی که در حال تماشای ظاهرش هستید، سوسک هرکولی نامیده می‌شود و اگر قدرت تمام موجودات روی کره زمین را به نسبت وزنش در نظر بگیرید این سوسک قوی‌ترین جاندار کره زمین است.

سوسک هرکولی می‌تواند وزنی 850 برابر وزن خودش را جابجا کند و این بهترین رکوردی است که ممکن است از یک موجود زنده سر بزند. برای تخمین قدرت این سوسک باید گفت اگر یک انسان قدرتی برابر با این سوسک داشت می‌توانست 7 فیلِ بالغ را جابجا کند.


اِژدهایی در مقیاس بسیار کوچک

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

خزنده حاضر در تصویر مارمولکِ دراکو یا مارمولک پرنده نام دارد. این مارمولک با بهره گرفتن از شبه باله بین دست و بدنش می‌تواند فواصل نسبتا طولانی را بپرد و روی هوا معلق بماند. این مارمولک احتمالا شبیه‌ترین موجود زنده به تصویری است که ما از اژدهای خیالی داریم.


کرم ابریشم یا کلاه گیسِ دونالد ترامپ

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

این توده مو در حقیقت یک موجود زنده است. این کرم ابریشمِ عجیب عمدتا در جنگل‌های بارانی مشاهده می‌شود و جالب اینکه به دلیل ظاهرِ غیرمعمولش و البته حواشی فراوانِ رئیس جمهور سابق آمریکا، زیست شناسان این کرم را کرم ابریشم دونالد ترامپ نام گذاشتند.


گالیکولومبا با قلب خون‌آلودش

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

این پرنده عجیب گالیکولومبا نامیده می‌شود و ظاهرا تنها در کشور فیلیپین زندگی می‌کند. این پرنده که با ظاهر عجیبش نظر بسیاری از علاقمندان به طبیعت را به خود جلب کرده، نام جالب دیگری هم دارد. اهالی محلی این پرنده را با لفظی صدا می‌کنند که ترجمه آن می‌شود "کبوتری با قلب خون‌آلود".


عقرب؛ این جانورِ سخت‌جان

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

حتم دارم تابحال از این زاویه به این موجودات عمدتا از نگاه انسان مزاحم و خطرناک نگاه نکرده‌اید اما عقرب‌ها هم جدا از رابطه‌شان با انسان، برای زندگی در آن طبیعتِ بی‌رحم تکامل یافته‌اند.

جالب است بدانید یک عقرب به صورت معمول می‌تواند تا 6 روز بدون تنفس زنده بماند و تعداد روزهایی که می‌تواند بدون غذا سر کند به یک سال می‌رسد و در کنار این‌ها عقرب‌ها قادر هستند از هر سطحی بالا بروند.


وقتی مارها منفجر می‌شوند

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

حتما باعث تعجبتان خواهد شد اما باید بدانید مارها ممکن است در اتفاقی نادر منفجر شوند. این اتفاق عجیب و کارتونی زمانی می‌افتد که یک مار طعمه‌ای بسیار بزرگ‌تر از توانش را ببلعد و ظاهرا بعد از آن و به دلیل ناتوانی مار در هضم طعمه، این اتفاق عجیب می‌افتد.

برای نمونه یکی از دفعاتی که این اتفاق عجیب ثبت شده به زمانی برمی‌گردد که یک مار پیتونِ 4 متری اقدام به بلعیدن یک تمساحِ تقریبا دو متری کرد و پس از آن به دلیل بزرگی و سختی پوستِ طعمه، مار پیتون به معنی واقعی کلمه منفجر شد.


در ازای چقدر پول حاضرید یک لیوان شیرِ سوسک بنوشید؟

حقایقی باورنکردنی از طبیعت که نمی‌دانستید!

امیدوارم عنوانِ این پاراگراف حالتان را بد نکرده باشد اما باید بدانید نوع خاصی از سوسک وجود دارد که می‌تواند شیر تولید کند. این گونه خاص از سوسک که از قضا نسبت نزدیکی هم با سوسک‌های حمامِ کشور خودمان دارد، دیپلوپترا نامیده می‌شود.

جالب است بدانید بر اساس نظرِ متخصصان تغذیه، شیر تولیدی توسط این سوسک‌ها به طرز قابل توجهی سالم و غنی می‌باشد و مصرف آن برای انسان خواص فراوانی دارد.




ترافیک و شلوغی تهران در نخستین روز فعالیت مغازه‌ها/تصاویر


 

  • ترافیک و شلوغی تهران در نخستین روز فعالیت مغازه‌ها/تصاویر

    بر اساس اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا، اصناف به اصطلاح «غیر پر خطر» از روز شنبه فعالیتشان را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و البته دریافت تاییدیه از وزارت بهداشت از سر گرفته‌اند. پایتخت در روز شنبه شباهت بیشتری به تهرانی دارد که چشم‌ها عادت به دیدن آن داشته‌اند؛ مغازه‌های باز و مردمی در تردد و تنها ماسک‌ها و دستکش‌هایی که به صورت زده‌اند و دست کرده‌اند، وجه تمایز پایتخت با ماه‌های پیش از خودش است.البته تردد وسایل نقلیه در شهر بسیار زیاد بوده به طوری که در برخی معابر ترافیک های سنگینی ایجاد شده است.




بررسی فناوری‌های باتری و شارژ در Huawei P40 Pro؛ شارژ فوق‌سریع با ماندگاری بالا


 

  • بررسی فناوری‌های باتری و شارژ در Huawei P40 Pro؛ شارژ فوق‌سریع با ماندگاری بالا
    آفتاب‌‌نیوز :

    نقطه قوت پرچمدار جدید هوآوی Huawei P40 Pro دوربین‌های قدرتمند این محصول است. اما این تنها مزیت این گوشی پرچمدار نیست و در اکثر بخش‌های دیگر نیز قدرتمند ظاهر می‌شود. Huawei P40 Pro در بخش باتری و شارژ نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.

    شارژ سریع 40 واتی

    پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 40 واتی، موسوم به «سوپر شارژ» (SuperCharge)، امکان شارژ پرسرعت گوشی را در مدت زمانی کوتاه فراهم می‌کند.

    بررسی فناوری‌های باتری و شارژ در Huawei P40 Pro؛ شارژ فوق‌سریع با ماندگاری بالا

    وب‌سایت‌های فناوری، زمان لازم برای شارژ کامل صفر تا صد درصدی باتری این گوشی را کمتر از یک ساعت ارزیابی کرده‌اند.

    وب‌سایت Phonearena در بررسی Huawei P40 Pro اعلام کرده این گوشی برای شارژ از صفر تا 30 درصد، تنها به ده دقیقه زمان نیاز دارد. شارژ 50 درصدی باتری به 25 دقیقه زمان و برای شارژ صفر تا 80 درصد، 40 دقیقه زمان نیاز است. شارژ کامل گوشی نیز در 59 دقیقه انجام می‌شود. وب‌سایت GSMArena مدعی شده شارژ صفر تا صد درصدی باتری این گوشی تنها به 50 دقیقه زمان نیاز دارد. هر دو این اعداد نتایج بسیار خوبی برای یک گوشی پرچمدار و با عملکرد بالا است.

    بر اساس گزارش‌های منتشرشده، به کمک قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش در گوشی Huawei P40 Pro و در فرکانس 60 هرتز، به ازای هر ساعت کارکرد حدود 10 درصد از شارژ باتری مصرف می‌شود. این در حالی است که در فرکانس 90 هرتز نیز میزان مصرف باتری به ازای هر ساعت، 12 درصد خواهد بود.

    شارژ هوشمند با هدف افزایش عمر باتری

    Huawei P40 Pro از قابلیت شارژ هوشمند باتری پشتیبانی می‌کند؛ لذا در صورتی که گوشی خود را شب‌هنگام به شارژر متصل کنید، سرعت شارژ گوشی کاهش پیدا کرده تا گوشی شما که کاملا شارژ شده، به جریان برق متصل نباشد. قابلیت هوشمند دیگر این گوشی این است که با یادگیری الگوی استفاده کاربر از گوشی و نحوه شارژ کردن آن، سرعت شارژ باتری را تنظیم می‌کند. این امر به افزایش عمر باتری کمک شایانی خواهد کرد.

    شارژ سریع بی‌سیم

    قابلیت شارژ بی‌سیم 27 واتی، راهکاری ساده و البته جذاب‌تر برای شارژ پرسرعت باتری Huawei P40 Pro است. بدون نیاز به متصل‌کردن گوشی به شارژر، کاربر می‌تواند با قراردادن آن بر روی «استند» (Stand)، شارژ سریع و بی‌دغدغ‌های را تجربه کند.

    شارژ سریع داخل خودرو

    هوآوی به شارژ سریع گوشی در داخل خودرو نیز فکر کرده و سیستم «سوپر شارژ» (SuperCharge) بی‌سیم 27 واتی را برای شارژ پرچمدار خود هنگام رانندگی نیز مهیا کرده است. در سفر یا زمانی که با کمبود وقت در جابه‌جایی‌های درون شهری روبرو هستید، می‌توانید از گوشی خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به کمک سیستم شارژر خودرو، استفاده کنید.

    شارژ معکوس

    تکمیل‌کننده این فناوری‌ها قابلیت شارژ معکوس یا همان Reverse Charge است. قابلیتی که امکان به اشتراک‌گذاری شارژ باتری گوشی را با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی سازگار با این فناوری ممکن می‌سازد. با فعال کردن این قابلیت می‌توان ساعت هوشمند یا هندزفری بی‌سیم را در صورت لزوم، با باتری گوشی شارژ کرد.

    مجموعه متنوعی از قابلیت‌ها برای شارژ سریع و بهینه باتری گوشی Huawei P40 Pro تدارک دیده شده است. مجموعه‌ای که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری سطح بالای این محصول و استفاده زیاد کاربران از گوشی‌های هوشمند، ضروری به نظر می‌رسد.

    دوام باتری

    اما شاید جذاب‌ترین و به نوعی مهم‌ترین ویژگی یک باتری، دوام آن است. براساس تست صورت گرفته توسط GSMarena باتری P40 Pro به مدت 94 ساعت دوام می‌آورد که بالاتر از رقبایی با باتری‌هایی 4500 یا 5000 میلی‌آمپر ساعتی است.

    پردازنده بهینه و کم‌مصرف Kirin 990 و همچنین راهکار‌های نرم‌افزاری هوآوی باعث شده تا عملکرد باتری این گوشی فوق‌العاده باشد.




وقتی یک ناقل کرونا، دو روستا را آلوده کرد


 

  • وقتی یک ناقل کرونا، دو روستا را آلوده کرد
    آفتاب‌‌نیوز :

    مجید حسینی‌نژاد با اشاره به وضعیت شهرستان رامشیر از نظر شیوع کروناویروس، اظهار کرد: طبق گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در طول مدت شیوع کرونا در خوزستان، رامشیر از نظر شیوع در رتبه‌های آخر قرار داشت و این منطقه تقریبا پاک بود.

    وی افزود: متاسفانه در فروردین‌ماه در پی حضور یک فرد ناقل ویروس کرونا از اهواز در یکی از روستاهای رامشیر و برپایی چادر و حضور چندین نفر در این چادر، موجب شد که دو روستای رامشیر به این ویروس آلوده شوند.

    وقتی یک ناقل کرونا، دو روستا را آلوده کرد

    فرماندار رامشیر با بیان اینکه در حال تلاش هستیم تا بیماری به روستاهای دیگر سرایت نکند، گفت: در حال حاضر در حال مدیریت موضوع هستیم و امیدواریم به زودی به مرحله مهار طغیان برسیم.

    حسینی‌نژاد تصریح کرد: در پی این وضعیت، کنترل‌ها افزایش یافته و محدودیت در فعالیت اصناف و ورود و خروج دو روستای مطبگ و رمیله انجام شده است.

    فرماندار رامشیر در خصوص تعطیلی این شهرستان در دو روز گذشته برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس، تصریح کرد: در شهرستان مشکلی نداریم اما در خصوص استمرار تعطیلی باید ببینیم استاندار خوزستان چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

    وی افزود: در رامشیر نقاهتگاهی نیز برای بیماران کووید 19 آماده‌سازی شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.




پوست در مسیر افزایش سن!


 

  • پوست در مسیر افزایش سن!
    آفتاب‌‌نیوز :

    افراد بسیاری با هدف حفظ ظاهر جوان و سالم پوست خود هر ساله هزینه هایی بسیاری را صرف خرید محصولات مراقبت از پوست می کنند. بازار محصولات مراقبت از پوست برای سال ها رشدی پایدار را شاهد بوده است و بنابر آنالیز ارائه شده توسط شرکت پژوهشی بازاریابی ریپورت بایر، پیش بینی می شود فروش جهانی این محصولات تا سال 2025 به 183 میلیارد دلار برسد.

    به گزارش "247 تمپو"، برخی محصولات مراقبت از پوست همراه با یک سبک زندگی سالم ممکن است بروز برخی تغییرات اجتناب ناپذیر در ظاهر پوست، مانند چین و چروک ها، را به تاخیر بیندازند. چین و چروک ها در کنار دیگر نشانه های افزایش سن، مانند خشکی و ظهور لکه های پوستی، معمولا با نور خورشید مرتبط هستند.

    یک فرمول جادویی برای حفظ ظاهر جوان پوست وجود ندارد. خواب خوب شبانه، مصرف غذاهای سالم و ورزش منظم همگی موارد مهمی هستند اما در دنیای سریع و پر مشغله امروز شاید تحقق همه آنها غیر ممکن به نظر برسد. این که چگونه با بدن خود رفتار می کنید، ممکن است با بروز نشانه هایی در پوست خود را نشان دهد و در همین راستا، عادات بد می تواند به سلامت این اندام آسیب برساند.

    در ادامه با برخی تغییرات کلیدی در شرایط پوست به واسطه افزایش سن بیشتر آشنا می شویم.

    پوست حالت کشسانی خود را از دست می دهد
    با افزایش سن، درم یا لایه میانی پوست می تواند از دست رفتن 20 تا 80 درصد ضخامت خود به واسطه تغییراتی که در سلول های مسئول تولید کلاژن و الاستین رخ می دهند را تجربه کند. تولید این دو پروتئین با افزایش سن کاهش می یابد که بر ساختار پوست تاثیرگذار بوده و به شل شدن آن منجر می شود. تغییرات در فیبرهای الاستین در افراد مسن معمول است و گاهی اوقات به شرایطی به نام الاستوز منجر می شود. در سولار الاستوز، شرایطی که به واسطه آسیب ناشی از نور خورشید رخ می دهد، پوست زرد به نظر رسیده و می تواند با بروز توده هایی در آن همراه باشد.

    بهبودی پوست به زمان بیشتری نیاز دارد
    غدد عرق اکرین که برای کمک به کاهش دمای بدن عرق را در سطح پوست ترشح می کنند، به بهبودی زخم ها نیز کمک می کنند. در واقع، آنها منبع سلول های جدید هستند که جایگزین سلول های از دست رفته به واسطه آسیب دیدگی می شوند. بنابر پژوهشی که در نشریه Aging Cell منتشر شد، این روند در افراد مسن به خوبی جوانان انجام نمی شود. بر همین اساس، سلول های جدید کمتری برای بهبود زخم ها در دسترس هستند و در مکانی دورتر از محل زخم قرار دارند که به روند کند بهبودی رخم ها منجر می شود.

    تومورهای خوش خیم شکل می گیرند
    یک تومور خوش خیم به معنای آن است که به بخش های دیگر بدن گسترش نمی یابد. شکل گیری تومورهای خوش خیم در پوست با پرتوهای فرابنفش خورشید پیوند خورده است. منگوله های پوستی و خال ها از نمونه های تومور خوش خیم هستند و پوست پیر هرچه بیشتر مستعد شکل گیری آنها است.

    پوست شفاف‌تر می شود
    نازک و شفاف‌تر شدن پوست در افراد مسن، به ویژه آنهایی که به به بیماری های روماتوئید هستند، شرایطی غیرمعمول نیست. سیاهرگ ها معمولا در دست ها، مچ ها، قفسه سینه و ساق پای افراد مسن به راحتی قابل مشاهده هستند. مطالعات بالینی نشان داده اند فیبرهای کلاژن که پوست را سفت نگه داشته و ظاهری جوان به آن می بخشند، در پوست نازک و شفاف به اندازه پوستی سفت و مات نزدیک هم قرار ندارند.

    پوست لایه محافظ چربی را از دست می دهد
    لایه زیرجلدی یا لایه داخلی درم جایی است که غدد عرق، برخی فولیکول های مو، رگ های خونی، و چربی موجود در پوست قرار دارند. با افزایش سن، این لایه محافظ چربی نازک شده و پوست را شکننده‌تر و مستعد آسیب می سازد. بر همین اساس، افراد مسن ممکن است حساسیت بیشتری به سرما، گرما و لمس داشته باشند.

    پوست به راحتی کبود می شود
    بروز کبودی در افراد مسن شایع است زیرا پوست نازک‌تر است. به واسطه از دست دادن مقداری از چربی که از رگ های خونی در برابر آسیب دیدگی محافظت می کند، رگ های خونی می توانند راحت‌تر دچار پارگی شده و نشت خون به بروز کبودی منجر می شود.

    پوست خشک، زبر و خارش‌دار می شود
    غدد سباسه یا غدد چربی پوست که مسئول نرم کردن پوست هستند، با افزایش سن چربی کمتری ترشح می کنند. این شرایط به ویژه در زنان مسن مشهود است و غدد سباسه پس از یائسگی به تدریج چربی کمتری ترشح می کنند. سطوح کمتر چربی پوست یا سبوم به معنای سطوح کمتر رطوبت در پوست است که می تواند موجب خشکی و خارش شود.

    پوست گرمای بیشتری حفظ می کند
    افراد مسن نسبت به جوان‌ترها کمتر عرق می کنند زیرا غدد عرق با گذشت زمان افت کارایی خود را تجربه کرده و عرق کمتری تولید می کنند که کنترل دمای بدن را دشوارتر می سازد. خطر افزایش بیش از حد دمای بدن و گرمازدگی با افزایش سن بیشتر می شود.

    خال های قرمز رنگ روی پوست ظاهر می شوند
    خال های قرمز رنگ که به نام آنژیوم های گیلاسی نیز شناخته می شوند در نتیجه رشد بیش از حد مویرگ ها شکل می گیرند. این توده ها که بین افراد بزرگ‌تر از 30 سال بیشتر شایع هستند، اساسا رگ های خونی متسع شده هستند و اغلب در سینه، شکم یا پشت بدن ظاهر می شوند. دلیل اصلی بروز آنها همچنان نامشخص است، اما مساله ای نگران کننده نیستند، مگر این که با خونریزی یا تغییر رنگ و اندازه همراه باشند.

    پوست نسبت به برخی داروها واکنش کمتری نشان می دهد
    درونی‌ترین لایه پوست از چربی و بافت همبند تشکیل شده است. این لایه حاوی بسیاری از رگ های خونی و اعصاب است و به راحتی داروها را جذب می کند. برخی داروها مانند آنهایی که برای آکنه و درماتیت استفاده می شوند، توسط لایه چربی موجود در پوست جذب می شوند که این لایه با افزایش سن نازک می شود. از این رو، اثربخشی داروها می تواند کاهش یابد.

    پوست می تواند بسیار خشک شود
    زروسیس اصطلاح پزشکی برای پوست خشک است که به ویژه بین افراد مسن شایع است. با پیر شدن پوست و از دست رفتن آب و چربی ها، حفظ رطوبت برای پوست دشوارتر می شود. از این رو، پوست خشک شده و ظاهری زبر و سخت به خود می گیرد.

    لایه اپیدرم پوست نازک‌تر می شود
    سن موجب کاهش تعداد سلول های لایه های پوست نمی شود، بلکه بر قدرت آنها تاثیرگذار است. با افزایش سن، پوست به تدریج نازک‌تر می شود. اپیدرم لایه بیرونی پوست ضخامت خود را به ویژه در قسمت صورت، گردن، قسمت بالایی سینه، دست ها و پشت ساعدها از دست می دهد.

    لکه های پوستی مرتبط با افزایش سن ظاهر می شوند
    لکه های پوستی - لکه هایی کوچک به رنگ قهوه ای تیره - می توانند روی هر نوع پوستی ظاهر شوند اما بین افراد مسن با پوست روشن شایع‌تر هستند. ظهور این لکه ها در بخش هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت و دست ها، بیشتر رخ می دهد. لکه های پوستی دلیلی برای نگرانی نیستند، مگر این که ظاهر آنها تغییر کند که ممکن است نشانه ای از سرطان پوست باشد.

    رگ های خونی شکننده می شوند
    با افزایش سن، رگ های خونی خاصیت کشسانی خود را از دست می دهند که آنها را هرچه بیشتر مستعد مواجهه با پارگی می کند. از شرایط شایع مرتبط با رگ های خونی شکننده می توان به کبودی، خونریزی زیر پوست، و خال های قرمز رنگ اشاره کرد. پشت دست ها و پاها از رایج‌ترین قسمت هایی هستند که کبودی ناشی از این شرایط می تواند رخ دهد.

    رخم های فشاری شکل می گیرند
    زخم های فشاری اغلب به زخم بستر ارجاع می شوند. در شرایطی که کاهش تحرک عامل خطر اصلی برای بروز زخم های فشاری است، افرادی که قادر به راه رفتن هستند نیز می توانند به آنها مبتلا شوند. به گفته موسسه ملی سلامت آمریکا، تغییرات پوست از جمله از دست دادن لایه های چربی در لایه درم می تواند موجب زخم های فشاری شود. روند کندتر بهبودی پوست در نتیجه افزایش سن می تواند به بروز رخم ها و عفونت های پوستی دیگر منجر شود.