سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سامانه یکپارچه مدیریتی خدمات بیمارستانی برای اولین بار در کشور


 

  • طراحی سامانه یکپارچه مدیریتی خدمات بیمارستانی برای اولین بار در کشور

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: 55 پروژه درمانی و بهداشتی این استان آماده افتتاح شده که 40 پروژه آن در هفته دولت و مابقی آنها در سفر وزیر بهداشت به استان به بهره‌برداری می‌رسد.

    به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر نوید دانایی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز تحت‌پوشش آن در یسک سال اخیر با ارتقاء کیفی همراه بوده است.

    وی با بیان اینکه سال گذشته این دانشگاه به بهانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب وعده داد از دهه فجر 97 تا دهه فجر 98، 40 پروژه عمرانی را به بهره‌برداری برساند افزود: تاکنون 11 پروژه از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز به تدریج تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند ضمن اینکه در این مدت پا را فراتر گذاشته وبرخلاف وعداه داده شده عملیات اجرایی بیش از 40 پروژه را در استان آغاز کرده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهره برداری از بیمارستان تخصصی دندانپزشکی آرادان به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های درمانی این دانشگاه نام برد و گفت: بیمارستان امام حسین آرادان با تلاش همکاران ما به یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی تبدیل شده و بزودی با هدف ارائه خدمات به مردم شهرستان‌های غرب استان به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی از کلنگ‌زنی بخش آموزشی بیمارستان معتمدی گرمسار به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های درمانی این دانشگاه نام برد و ادامه داد: آغاز پروژه فشار خون آرادان که یک طرح پایلوت کشوری است، خوابگاه 120 نفره دانشکده آرادان، بهره‌برداری از خوابگاه 180 نفره دانشکده پیراپزشکی سرخه از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

    وی از افتتاح چهار بخش جدید در بیمارستان امیرالمومنین سمنان خبر داد و گفت: افتتاح بخش "وی آی پی" بیمارستان امیر، بهره‌برداری رسمی از اتاق عمل، افتتاح بخش فوق‌تخصصی کودکان و بهره‌برداری از بخش خون بیمارستان امیر پروژه‌های چهارگانه این بیمارستان هستند که بزودی به بهره‌برداری می‌رسند.

    وی از آغاز عملیات اجرایی ارتقاء بیمارستان 110 تخت‌خوابی امیرالمومنین به یک بیمارستان 160 تخت‌خوابی خبر داد و افزود: افتتاح سه مزکز جامع خدمات سلامت در شهرستان سمنان و دو پروژه آموزشی از دیگر پروژه‌هایی هستند که در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

    دکتر دانایی از افتتاح چندین مرکز جامع خدمات سلامت در شهرستان مهدیشهر به عنوان سه پروژه آماده افتتاح دیگر این دانشگاه نام برد و ادامه داد: در هفته دولت مرکز جامع خدمات سلامت فولادمحله که از مطالبات جدی مردم این منطقه بوده و همچنین یک پروژه در شهر مهدیشهر و دو مرکز جامع خدمات سلامت در روستاهای ملاده و چاشم و یک مرکز جامع خدمات سلامت در شهر درجزین به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی از بهره‌برداری از 6 پروژه مرکز جامع خدمات سلامت و خانه بهداشت در شهرستان دامغان خبر داد و گفت:خانه‌های بهداشت روستاهای حسن آباد، تویه دروار، آهوانو ، حسینان و...به بهره‌برداری می‌رسند.

    دکتر دانایی از طلب 140 میلیارد تومانی این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر استان خبر داد و افزود: البته این طلب مربوط به یک بیمه خاص نیست و همه سازمان های بیمه گر را شامل می‌شود البته حدود 65 درصد آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی است.

    این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال حاضر 170 میلیارد تومان نیز بدهی دارد. ضمن اینکه همکاران ما نزدیک به یک سال است که کارانه دریافت نکردند با این همه خدمات را با کیفیت بالا به مردم ارائه می‌دهند که جای تقدیر دارد.

    وی از چابک‌سازی خدمات و حرکت به سمت دولت الکترونیک به عنوان یکی از هدفگذاری‌های این دانشگاه نام برد و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان چه در بخش آموزشی و چه در حوزه درمانی گام‌های بلندی به سمت الکترونیک شدن برداشته است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از راه‌اندازی سامانه متمرکز خدمات الکترونیک در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این سامانه به صورت رسمی در شهریورماه رونمایی می‌شود.

    وی از امکان افزایش نظارت‌ها بر بیمارستان‌های استان با راه‌اندازی این سامانه خبر داد و گفت: مدیریت بهتر خدمات ارائه شده یکی دیگر از دستاوردها و مزایای ایجاد این سامانه متمرکز و یکپارچه است.

    دانایی از طراحی سامانه یکپارچه (داشبورد) مدیریتی خدمات بیمارستانی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه در سفر وزیر بهداشت به سمنان که بعد از دهه اول محرم انجام خواهد شد به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه پژوهشی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان در بین دانشگاه‌های تیپ 2 با 12 پله ارتقاء در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

    انتهای پیام