سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش‌بینی کاهش کیفیت هوای تهران با وجود هوای بارانی


 

  • پیش‌بینی کاهش کیفیت هوای تهران با وجود هوای بارانی

    به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود تداوم بارش‌ها و سرعت ناچیز باد در نخستین ساعات روز شنبه 4 آبان، همراه با افزایش تردد خودروها، غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در برخی مناطق افزایش پیدا خواهد کرد و سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.

    به‌تدریج با افزایش ناپایداری روزانه انتظار می‌رود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود. اگرچه شرایط جوی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و احتمال می‌رود در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. همچنین در اواخر وقت امروز 4 آبان با افزایش حجم ترافیک در برخی مناطق شاهد تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق هستیم و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

    با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل نسبت به روز گذشته، در ساعات اولیه روز یکشنبه 5 آبان از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. با افزایش ناپایداری جوی همراه با بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق در برخی ساعات بعد از ظهر، شاهد بهبود نسبی در کیفیت هوای اکثر مناطق خواهیم بود.

    در ساعات پایانی یکشنبه نیز با تداوم ناپایداری جوی و افزایش نسبی سرعت باد، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها محدود می‌شود و غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

    بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته 97 و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون 71 و هوا در شرایط سالم است.